Èxit solidari de les 24 hores d’ultrafons en pista: 23.615 euros per a la recerca de l’ELA
El passat diumenge 15 de desembre, en finalitzar la competició 24 hores d'ultrafons en pista i després de l'entrega de medalles i trofeus als esportistes classificats, Corredors.cat va fer lliurament d'un xec per valor de 23.615 euros a la Fundació Amics de l'Hospital del Mar. Aquests fons es destinaran a impulsar els projectes de recerca de la Unitat d'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA) de l'Institut de Recerca de Hospital del Mar.
Des de la Fundació Amics de l'Hospital del Mar, volem expressar el nostre profund agraïment a tots els participants, a les entitats col·laboradores i, especialment, al Consorci de la Zona Franca pel seu patrocini, que ha fet possible aquesta nova edició de les 24 hores d'ultrafons en pista. Aquesta fita ens encoratja a continuar treballant per donar suport a la recerca i millorar l'atenció als pacients que pateixen aquesta malaltia.
D'esquerra a dreta: Jordi Monge, Director de la competició 24hores; Mariona Soler, Directora de Corredors.cat; Núria Hernández, Directora de Promoció i esdeveniments esportius de l'Ajuntament de Barcelona; Pere Navarro, Delegat especial de l'Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona; Dr. Pablo Villoslada, Cap del Servei de Neurologia de l'Hospital del Mar, i Dr. Miguel Ángel Rubio, Coordinador de la Unitat d'ELA de l'Hospital del Mar.
Un agraïment especial a l'equip de l'Hospital del Mar
Cal destacar la participació de l'equip format per 24 neuròlegs i neuròlogues de l'Hospital del Mar, que van aconseguir recórrer un total de 271 quilòmetres, superant el repte inicial. Aquesta gesta simbolitza l'esforç col·lectiu per donar visibilitat a l'ELA i recolzar la lluita contra aquesta malaltia.
Recerca i atenció d'excel·lència
Els fons recaptats es destinaran a la recerca que es porta a terme a l'Institut de Recerca de Hospital del Mar, un referent internacional en l'estudi de l'ELA i en l'atenció multidisciplinària dels pacients. Aquesta malaltia, que afecta dos casos per cada 100.000 habitants a l'any, continua sense tractament curatiu, un fet que subratlla la importància d'impulsar la recerca. L'Hospital del Mar lidera actualment diversos assaigs clínics innovadors i forma part de xarxes internacionals com ENCALS i TRICALS, treballant per trobar noves opcions terapèutiques que millorin la vida dels pacients i les seves famílies.